top of page
Szukaj

34. Jasnogórska Noc Czuwania w intencji polskich emigrantów i ich duszpasterzy

W nocy z 18 na 19 października 2019 r. odbyła się w Częstochowie 34. Jasnogórska Noc Czuwania w intencji polskich emigrantów i ich duszpasterzy. Hasłem tegorocznej pielgrzymki do Domu Matki i Królowej były słowa: "Z mocą Bożego Ducha strzeżmy wspólnego dziedzictwa".

Grupa pielgrzymów ze Stowarzyszenia Katolików Polskich p.w. św. Wojciecha oraz Polskiej Parafii Personalnej na czele z ks. proboszczem Krzysztofem Grzelakiem TChr po raz 21. przybyła na Jasną Górę pokłonić się Królowej Polski. W modlitwach zawierzaliśmy nasze intencje, wypraszając potrzebne łaski dla nas samych i bliskich naszym, sercom. Podczas wielu godzin wsłuchiwaliśmy się w to, co w tę noc chciała nam przekazać Maryja. W sumie przed obliczem Jasnogórskiej Pani zebrało się ok. dwa tysiące pielgrzymów z Polski i z zagranicy. Były to przede wszystkim grupy z parafii, w których posługują księża chrystusowcy i siostry misjonarki – główni organizatorzy czuwania.

Apelowi Jasnogórskiemu o godz. 21.00 przewodził ks. Krzysztof Olejnik TChr, przełożony Generalny Towarzystwa Chrystusowego, który zawierzał naszą Ojczyznę i wszystkich Polaków Matce Bożej: „Za przykładem naszych matek i ojców Tobie, Matko i Królowo, zawierzamy naród polski, wszystkich naszych rodaków żyjących w Ojczyźnie i poza jej granicami. Mszy św. o godz. 23.00 przewodniczył ks. abp Wacław Depo, metropolita częstochowski. W homilii zachęcał do zachowania wierności wartościom chrześcijańskim zarówno w Polsce jak i na emigracji. Prosił, byśmy za przykładem św. Jana Pawła II zachowali także żywą miłość i jedność w naszej Ojczyźnie: „To właśnie w obliczu tego Obrazu, Matki wskazującej na Syna, Polska jest jednością, a my jesteśmy sobą, bo Polska jest w nas, a my jesteśmy w niej, będąc czy to w kraju, czy poza jej granicami. Maryja w Obrazie Jasnogórskim jest Matką polskich spraw, polskich sumień, trudów i cierpień, zwycięstw i nadziei. Tutaj zawsze świeci światło nadziei z wysokości Chrystusowego krzyża, nad tym klasztorem, nad tym miejscem. Nawet jak wszystkie światła dla Polski zgasły pozostało tylko to jedno - Kościół i Matka z Jasnej Góry”.

Głębokich przeżyć, których doznaliśmy podczas czuwania, poruszenia serc życzymy wszystkim, którzy już teraz planują przyszłoroczną pielgrzymkę na czuwanie w Jasnej Górze.

Podczas naszej podróży zwiedziliśmy również Zamek Królewski w Niepołomicach, poznaliśmy jego historię i legendy tej liczącej niemal siedemset lat rezydencji królewskiej.

Poznaliśmy piękne sanktuarium Matki Bożej Hebdowskiej w ponorbertańskim, gotycko-barokowym zespole kościelno-klasztornym z 1160 r., usytuwanym na malowniczym wzgórzu w zakolu Wisły, niedaleko Nowego Brzeska. To jeden z najcenniejszych pomników architektury gotyckiej i barokowej w Małopolsce. Drugi po Tyńcu najstarszy założony klasztor w tym regionie. Obecnie w tym obiekcie mieści się pijarskie Centrum Wiara i Kultura oraz hotel św. Norberta. Dziękujemy ks. proboszczowi Józefowi Ostrędze SP za gościnne przyjęcie.

Zwiedziliśmy także Zamek w Nowym Wiśniczu, jedną z najpiękniejszych budowli rezydencjalno-fortecznych w Polsce. Zamek zachwyca bogactwem relacji kompozycyjnych i widokowych, wielością wątków artystycznych i historycznych, różnorodnością i jakością form stylowych oraz kontekstów kulturowych.

35. Jasnogórską Noc Czuwania w roku stulecia obchodów rocznicy urodzin Św. Jana Pawła II oraz w roku 100. rocznicy Cudu nad Wisłą, zaplanowano na 16-go października 2020 r. Serdecznie zapraszamy!

Pielgrzymkę dofinansował Samorząd Kőbányi.